Tuesday, July 13, 2010

Sovmorgon!

Jag är chockad denna morgon!...Jag vaknade för 5 minuter sedan...och jag kan ju bara tacka Tor för denna sovmorgon...han sover fortfarande!

Jag förstår att Tor är trött...han somnade allderes för sent i söndagskväll, och jag fick väcka honom, (pga dagistiden att passa), allderes för tidigt igår morses...och han sov knappt 1 timme under dagen igår...OCH eftersom hans riktiga dagis är stängt från och med denna veckan
så vad det första dagen igår på nytt dagis...
Dock har jag och M bestämt att nästa vecka får Tor vara hos sin farmor de dagar som vi jobbar, för då finns inte ens någon personal på plats som känner Tor...

Tydligen hade han varit supertrött igårkväll...och beviset är ju att han har sovit i över 13 timmar i sträck nu i natt...jag tänker låta honom sova tills han vaknar...pluttesmutten!

Eftersom jag också har sovit gott och bara vaknat för att vända mig nu i morses några gånger, så antar jag att jag också var i behov av sömn ;-)...

En liten underrubrik, och jag kallar den;
Nya ting!

Idag ska jag hämta min nya kamera! Yihoo...*älska garanti/ försäkring*.
Jag hade inte en tanke på att jag hade försäkring till min kamera när den gick sönder i helgen...men som tur var så kom jag på det, (jag köpte ju faktiskt till en försäkring), och eftersom det inte är 2 år sedan jag köpte kameran, så gäller ju försäkringen fortfarande...
Lucky me som travade in på OnOff igår och lämnade den gamla för att bara få välja en ny!
Eftersom jag ville ha svart, och inte rosa, så fick jag tyvärr vänta tills idag, då de var slut på lagret...men den som väntar på något gott ;-)...
Så fick jag ju ny plattång igår också...Verkar som att förra veckan inte riktigt var min turvecka vad gäller teckniska prylar, för i torsdags gav min plattång upp helt utan förvarning, så jag har de senaste dagarna fått spenera dubbel så lång tid på att platta håret...och det har ändå inte blivit bra...så idag ser jag fram emot att prova den nya som M hade köpt igår!



Igår fick jag väcka Tor mitt i sin nap, för att han skulle hinna äta innan dagis.
Tor tog med sin ena kudde ner, och låg på detta vis, medans jag förbredde maten...
Tröttis!

No comments: