Thursday, July 22, 2010

Det tar lite tid att göra sig festfin...

Vilken morgonlyx att hinna lägga en ansiktsmask...var ett tag sedan sist faktiskt...och nu tänkte jag att det kanske var dags, (med tanke på festan på lördag...)

Jag undrar om det är ett ålderstecken?... att det tar alltså mig flera dagar att göra mig iordning inför en fest nu för tiden? Så gammal och nergången jag har blivit?....eller...
Kanske är det så att förr hade jag mer tid att hålla mig "ajour" i alla dessa smådetaljer som ansiktsmask, (solning), och annat...så jag räknade inte det som festförberedelse....Men NU, när tiden inte är självklar så måste allt detta passar in veckan innan dagen med stort F(est)?....eller...
så är det bara så att eftersom tillfälle sällan ges nuför tiden att få gå på fest och göra sig fin, så vill man suga på karamellen extra länge så man kan "feel the thrill" helst i flera dagar innan...

Hur som helst är alla dessa alternativ ett bevis på att jag allt för sällan får tillfälle att verkligen boosta mitt utseende och känna mig extra fin för kvällen...
...och ni som kände mig innan mitt liv som mamma, vet att partylinda, är en stor del av den sanna Linda ;-)...


Ansiktsmasken på...dags att föna håret!...

No comments: