Saturday, July 31, 2010

Glass, minigolf och efterlängtade räkor!

Det har varit en riktigt mysig dag för oss boende här på Härebacka, och solen har ju dessutom varit framme och vämt lite nån gång emmellanåt ;-), vilket ju alltid är extra välkommet.

Inte nog med våran förmiddag framme på stan.
I eftermiddag tog vi bilen och åkte ut på Kållandsö och "Spiken". Där gick vi och kollade läget, jag skulle köpa räkor var det tänkt, (men det blev inget med det...då), och sedan åt vi glass innan vi spelade minigolf.

Mitt cravings för räkor hade inte släppt när vi kom hem, så jag köre till affären och köpte mina efterlängtade räkor, brucetta, några tapasrätter, kräftröra och en grov baugette, som jag ska sitta på altan och mysa med ikväll =)...till några glas vin såklart ;-)...

M har även fått packat idag, och jag har strukit skjortor, tröjor och byxor ;-).
Det är ju så att han ska åka med 2 kompisar upp till Rättvik imorgon, och blir borta en vecka.
En gammal tradition han och hans 2 kompisar har, och eftersom M skippade Rättvik-veckan förra året, så skulle det aldrig få hända igen enligt honom =)...Klart han ska få komma iväg på sin Rättvik-vecka ;-)...

Spinkens brygga/ fiskeläger/ båthamn

Det blev glass såklart!

No comments: