Wednesday, July 7, 2010

Balans

Ett sätt att verkligen bli medveten om att kroppen och den mentala hälsan går hand i hand är att YOGA!
Jag mår verkligen bra i mitt liv just nu, och det bland annat gör att jag känner mig mycket stabil i nästan alla yogapositioner som jag utövar.
Dessutom har jag lärt mig en ny position av Kristina, (min yogainstruktör), och den har varit så svår för mig att hantera, men nu verkar det som jag klarar den!...Yihoo =)

Däremot så berättade Kristina att även om man för tillfället kan utföra vissa balanskrävande yogaövningar, så ska man inte bli förvånad om man vid något/ några tillfällen har svårt att hitta balansen lika bra...Det kan tydligen bero på om man har haft mycket omkring sig, eller om man känner sig lite stressad osv...Spännande det där ;-)...

...och det är ju ingen hemlighet att man mår väldigt mycket bättre om man är fysiskt aktiv...;-)...så här sitter jag och mår bra efter ett spinningpass följt av lite styrkeövningar på Korpen i eftermiddag/ kväll =)...

Det är kul att ta sig an nya utmaningar, och lära sig nya positioner =)...

och...okej, jag gör din inte LIKA snyggt som Kristina...än...hehe...

Ha en FABulicious kväll!

No comments: