Friday, July 2, 2010

Prova sig fram genom nya rutiner



Våran morgon och förmiddag har spenderats utomhus i trädgården och på gården här där vi bor.
Jag har just lagt Tor i sin säng och hoppas att han ska somna snart för att hinna vakna och äta innan jag lämnar honom till dagis...

Himlans dum tid att lämna klockan 13.00 har jag kommit på, men jag trodde att då skulle han hinna äta och sova innan och att det skulle bli bra, så han ändå fick vara några timmar på dagis innan M hämntar...och det går, men det käns inte helt rätt ska jag säga.
Då får jag nästan väcka honom tidigt på morgonen, för att han ska hinna lägga sig och vila en tidig nap innan han ska äta, så han kommer i tid till dagis...så nu har vi provat och jag har en ny plan inför efter Tors semester...

Det handlar om några gånger till som jag lämnar honom klockan 13.00, men efter Tors "semester", (Ms semester), så tänker jag lägga om tiderna så att de dagar som jag jobbar kväll, kommer Tor börja klockan 11.00 ist, för då hinner vi spendera lite tid tillsammans på fömiddagen, sen hinner han leka lite på dagis innan maten, och sedan sova där...Det bli bättre tror jag...
Jag vill inte lämna honom senare än 13.00 heller, för då käns det som det blir så "hattigt", och han hinner knappt vara där någonting innan M kommer och hämtar...
Man får verkligen prova sig fram genom livet med barn och nya rutiner som hör därtill ;-)...

No comments: