Tuesday, September 22, 2009

Recept!

Kyckling med wokade grönsaker

Resultatet blev supergott, verkligen en smak av asien, för er som gillar det ;-)


(För 4 personer)
Koka 250g äggnudlar.
Tina 500g fryst broccoli.
Tina 400g fryst kyckligfilé och skär den i bitar.
Skala, halvera och strimla 2 rödlökar.
Dela, kärna ur och skär 2 paprikor, (ex. 1 gul och 1 röd), i 2-3 cm stora bitar.
Skala 6-7 cm ingefära och skär den i mycket tunna strimlor.

Woka/ stek kycklingen i 2 msk matolja under omrörning i ca 5 min.
Lyft ur kycklingen, och fortsätt woka broccoli, lök och paprika ca 3-4 min.
Häll på kycklingen och ingefäran och fräs i ca 1 min.


Blanda 2 msk sweet chilisås med 3/4 dl japansk soja.
Häll "dressingen" över woken och och äggnudlarna, blanda.
Strö över 1/2 kruka hackad koriander och 1 dl hackade jordnötter.

Lycka till!

2 comments:

Ida said...

Åh lät ju super gött,det får jag nog testa,skoj med lite nya recept!!

Linda said...

Absolut det jag tänkte. Kul att prova lite olika nu och se om man får en ny favorit ;-)