Thursday, September 17, 2009

Höst


Jag har just varit ute, (alléna), på en höstwalk.
Jag gillar faktiskt hösten, jag har alltid varit en höstmänniksa...
Våren å andra sidan har inte alltid varit min favoritårstid. Som många känner sig höstdeppiga, så har jag i många år känt mig deppig på senvintern/våren...detta året vart det dock annorlunda. Våren var spännande, allt var nytt, och allt var oändlig lycka, så jag hann aldrig tänka och förstå att det var vår.
Sedan Tor kom, har lycka fått en helt ny innerbörd i mitt liv.
Något så djupt och stort som jag aldrig innan kunde ana.
Mitt absoulta favotitminne av hösen är när jag var liten och varje höst hade vi ju kalas för mig, (eftersom jag fyller år i oktober), och då kom alltid mormor och morfar innan alla andra.
Då hann jag och min lillebror alltid gå ut en sväng i skogen med morfar...och det är mina favoritminnen, och vad jag tänker på när jag hör ordet höst och känner doften av höstskog =)...



Dags att tända ljus och softa i soffan...


2 comments:

VBF said...

I år får väl jag ta med dig på en "födelsedagsskogspromenad" då (om även aaaaningens försenad) Jag o barnen kommer hem 25/10- 1/11. PussVBF

Linda said...

Wohoo! Åh så kuligt! Ja, jag tycker att det är på tiden ;-)...
Vad kul att få träffa H och D igen, och att ni äntligen ska få träffa Tor. Ska genast skriva upp i almenackan ;-)