Wednesday, September 9, 2009

En lite orolig natt

Kvällsmys igår när M hade kommit hem

Godmorgon alla onsdagsglada!

Vi har haft en lite orolig natt här hemma. Jag misstänker att det är vällningen som är boven i dramat. Kanske var det inte så smart att ge Tor kvällsvällning som första välling. Hans mage är inte van vid havrevälling, och det gjorde att vi fick en lite tjutandes Tor i natt. Visserligen hände det bara några gånger, och det räckte att ta upp honom i någon minut, innan han hade somnat om så man åter kunde lägga honom. Men min skatt ska inte behöva ha magknip under natten. så nu ska jag isället köra på med frukostvälling ett tag innan jag börjar ge honom på kvällen. Då hinner magen vänja sig vid välling, så kanske det funkar bättre om någon vecka eller så =)

Just nu sitter jag och Tor på golvet. Tven står på, och jag bloggar samtidigt som jag äter frukost, och Tor leker och tittar på teven. Kaffe ska jag ha nu...

Önskar er en superfab "lill-lördag"


2 comments:

Anonymous said...

hej på er
vi fick rådet på bvc att blanda hälften av varje i nga dagar, tills de vant sig av konsistens, smak o att magen vänjer sig.(ersättning o välling)
det funkade för oss. lycka till!
Kram Anna & Malte

Linda said...

Tack för tipset. Det ska jag testa =)