Wednesday, September 16, 2009

Play!

Tor har lektid nu innan maten.
Jag läste i en tidning, ("Vi Föräldrar" tror jag att dat var), att man ska låta barnen leka ifred och att man själv inte ska lägga sig i för mycket.
Så nu sitter Tor på golvet och river ut och granskar noga leksak, efter leksak ur sin låda, och jag håller mig en bit ifrån och bara iaktar. Han kan ju mycket mer än man tror, om han bara får försöka själv och inte jag är där och ger honom det jag tror att han sträcker sig efter.

Det ligger säkert någonting i det som det stod, att barn får lära sig att dela med sig osv när de leker med varandra, men jag tror också att det är nyttigt att låta barn leka själv ibland, kanske de blir mer självständiga då...
Fast jag älskar ju såklart att leka med Tor också...och det skadar nog inte att ge sitt barn den tiden ibland...allt med måtta, eller vad det heter...

Haha, nu har han fått syn på en fluga också, som tydligen tycker om Tors leksaker den med ;-)...

Snart lunchdax för Tor...

No comments: