Sunday, November 30, 2008

Åh älskade barn...

Nu sitter jag och vänta på att M ska komma hem från innebandyträningen.
Såklart så tänker jag på hur livet med bebisen kommer att bli...(som vanligt), och kom att tänka på hur mycket nytt och fint detta älskade barn har redan nu...,antar att det kanske är en fördel att vara första barn och barnbarn på båda föräldrars sidor =), även första barnbarnsbarn på mammas sida ju...

Jag är verkligen glad att vi har så bra förutsättningar att ge detta barnet en bra start på livet, men det är ju inte alla nya fina saker som ger barnet en bra uppväxt, det är ju min och Ms uppgift, och det vet jag att vi har de bästa förutsättningarna att göra.
Kärleken till denna underbara gåva kommer aldrig att tryta, det tvivlar jag inte på en sekund...kanske är det med den vetskapen som jag känner mig så lycklig och melankolisk.
Jag älskar dig min underbara gåva, trots att vi ännu inte har träffats.

3 comments:

Anonymous said...

Kul att allt är bra. Det är ju lite spännande att se hur det går för er. Ville bara påminna att det faktiskt är första barnbarnsbarnet på din pappas sida också.Kram VBF

Linda said...

Ja på MIN pappas sida ja, men inte på bebisens pappas (Marcus) sida, det var så jag menade.
Jag hoppas att allt är bra med dig och familjen och att ni har tagit fram ljusstakarna och har lite härliga julkänslor.
Kram

Anonymous said...

Ja, det ser jag ju nu när jag läser kommentaren andra gången. Svenska språket blir lite komplicerat ibland.
Jag har en stake storarummet. Dom andra funkar inte men ska fixa.
Ha det jättebra och sköt omm varann. Puss vbf