Monday, November 3, 2008

Babystuff.

Nallen har M en gång vunnit på ett tivoli, och när vi rensade ur hans lägenhet i samband med att vi flyttade ihop hittade han nallen och sa att vårat barn i framtiden ska få den. Så jag letade upp den ute i vårat föråd för ett tag sedan och satte upp den på hyllan i sovrummet för att den ska hinna "lukta" lite hemma, eftrsom den ska få följa med till BB och hålla bebis sällskap där.
Jättefina mobiler i trä, (säkert jättedyrt att köpa i affär nu för tiden)

Lite andra leksaker som jag och bebis kan farsineras över...


Nu har jag precis varit hos mamma, vi var uppe på hennes loft och hittade lite bebissaker.
Jag fick välja och vraka bland saker för bebisar, och valde några leksaker för de allra minsta barnen, ett jättegulligt mössa-strumpset som min mormor en gång stickade, och en söt stickad kofta och massa spjälsängstillbehör, (bäddset, plastad froté mm). Kläder, åkpåse, och sängtillbehör håller mamma (mormor) just nu på att tvätta så det ska jag visa i ett senare inlägg.
Det fanns också massa kläder och leksaker för lite större barn, men det får jag gå igenom när det blir aktuellt.
Det är så mysigt när man är i full gång med att förbereda, det är då det käns som verkligast och då längtar jag som allra mest!...



No comments: