Monday, November 24, 2008

Anti Stretch-mark cream

Bristningar (Stretch-marks), är inte direkt något man vill ha, iaf inte jag. Men till min fasa har jag redan fått några, dock inte på magen än. Därför har jag införskaffat denna mjukgörande Anti Stretch-mark cream som jag verkligen hoppas ska fungera. Anledningena att jag valde just den är att jag har produkter från samma serie sedan innan som jag tycker fungerar fantastiskt bra, och dessutom doftar ljuvligt hela dagen.
Pga av det lite saftiga priset på denna creme så väljer jag att ist för rekomenderade 2 ggr dagligen, bara använda den 1 gång per dag, (varje kväll innan sängdax), och på morgonen smörjer jag ist med en lite mer budget variant.
Min uppfattning hittills är att cremen är underbart mjuk och dryg att smörja med, och smörjer jag dessutom på kvällen så får den verka över natten utan någon tröja som "torkar" upp.

I vilket fall som helst tror jag att det är jättenyttigt att hålla huden återfuktad alltid, men särskillt under perioder då huden utsätts för väldiga uttöjningar.

Anti Stretch-mark cream (Oriflame) 200:-


Andra produkter från samma serie (superbra, enligt mig!)
Lift-Up, Body lifting lotion och Ultra Shape-Up, Anti cellulite gel (Oriflame)





No comments: