Friday, November 28, 2008

En kopp the i lugn och ro.


Nu är jag hemma och har precis sattit upp ljusstakarna i köksfönstret.
Jag har också varit ute i förrådet och letat efter lådan med julgrejer för jag skulle ta fram min svarta smidjärns adventsljustake...men jag undrar vart jag har gjort av den lådan, om det inte är den som skymtar uppe på loftet. Men det får undersökas när M kommer hem. Jag tänker inte ge mig på att klättra...

Jag har precis gjort iordning en kopp vaniljthe med honung i för jag känner mig lite sträv i halsen. Så satt jag och tänkte på vilket monster jag har blivt.
I vanliga fall brukar jag sola solarium för att hålla mig frächt brun, (då är jag också 10 kg smalare), men det har jag lixom avstått nu i höst eftersom jag inte vill skada det lilla livet inom mig och utsätta bebisen för det starka ljuset.
Sammanfattningen är alltså att jag ser ut som en fet, blek fisk till skillnad mot hur jag och andra är van att se mig. KUL!

Nu ska jag sätt mig i sängen och dricka mitt the i sällskap med min bok...och Pepsi...i väntan på att M kommer hem till oss =)
Helgen är här!

No comments: