Tuesday, April 14, 2009

Tor behöver inte gå lottlös

Tor just nu. Efter både massage och bad kan man somna såhär gott....




Eftersom jag var så dum och trodde att massagen började 14.00, (när den i själva verket började 13.30), så kom vi när de andra nästan var klara, och Tor hann inte vara med och få massage.


Men han ska inte gå lottlös.
När inget hjälpte då han grät och grät efter vi hade kommit hem så tänkte jag att jag kan ju massera Tor själv.
Eftersom vi fick en broshyr med förklaring och blider, och massageolja så satte jag på en avslappnande skiva och masserade Tos ben, fötter och mage...
Det var ju bara att följa som det stod i broshyren och på bilderna.
Tor blev genast mycket nöjd och låg och skrattade och log, och var allmänt glad. Efter massagen fick han ett gott bad som han också njöt av. Så nu har han somnat gott i sitt babygym.
Mitt älskade hjärta. Det gör så ont när jag inte vet som bryr dig.


Nu är M hemma. Så jag hinner äntligen äta lite, och bloggar samtidigt.

Det behövs jobbigare dagar ibland för att man ska uppskatta de bra dagarna.
Tor ä ju fatiskt nästan alltid nöjd och glad, men som alla andra så måste ju han också få ha sina mindre bra dagar. Allt jag kan göra är att finnas vid hans sida och försöka lugna honom med min närvaro.
...och givetvis så älskar jag och njuter av även dessa dagar =)...
Nu ska jag skala potatis...







2 comments:

Tina said...

Så ni har redan kommit igång med babymassagen...tror att det verkligen kan vara något för min lilla tjej. Tycker Tor om det? Ser mysigt ut iaf ;)

Linda said...

Oj,ja han blev jättelugn, och tyckte det var jättemysigt. Det var avslappnande och mysigt för mig också,
Man mår ju så bra när man ser sitt barn må bra =)