Saturday, April 4, 2009

Shoppingmania...

Åh, vad härligt att få lätta på shoppingbehovet ;-).
Idag har jag verkligen storshoppat...Klänningar, strumpbyxor/ leggins, kofta, ammnings bh, kläder och barnvagnsleksak till Tor.

Även en bilbarnstol har införskaffats...visserligen så har vi ju hyrt en med de sålde ut babyskydd för 400:- på Babyproffsen, och eftersom vi hyrde vårat så tidigt så är det inte säker att Tor har vuxit ur det när vi ska lämna tillbaks det...och dessutom så kan det vara bra att ha om Tor nån gång i framtiden får ett syskon.
Det kostar ju lixom ändå 400:- (nu) att hyra...och om några år är det väl ännu dyrare...

Tor har sovit massor idag, men det kanske beror på att han var vaken i stort sätt hela dagen igår dessutom, så han är väl trött idag. Det var så bra att ha med mamma på shoppingrundan iaf så jag kunde prova kläder i lugn och ro.
Tack för sällskapet mamma, det har varit en helmysig dag!

Tor sitter i vagnen och gassar i sin nya solhatt och sina nya solglasögon.
Han har så ont av när solen lyser på honom när vi är ute och går, så då kan det vara bra att skydda ögonen lite. (Jag kan ju tyvärr inte alltid skugga, även om jag försöker)
Klänning/ Tunika (Gina Tricot)

Klänning (Gina Tricot)

Labankläder till Tor (T-shirten matchar min nya klänning ;-)

När vi kom hem så fikade jag och mamma ute i solen på våran framsida, och Tor sov i sin vagn. Det är så varmt och skönt ute...(16 grader i skuggan).

M har varit och hjälpt sin pappa på förmiddagen och ikväll har han och en kompis ordnat avslutningsfest för innebandykillarna så de ska vara hos kompisen (Alex) och bada badtunna och partaja lite ;-). Jag och Tor kanske går till mamma och tittar på Robinson...

Har ni också en underbar lördag?
Det hoppas jag verkligen!

1 comment:

Lena Askerlund said...

Tack själv, och Tor förstås!, för en trevlig lördag med shopping, fika, promenad och TV-tittande. Som du skrev, helmysigt!