Wednesday, April 1, 2009

Getingar och vagnproblem

Vi har precis varit ute på en härlig promenad, och när vi kom hem tänkte jag att vi kunde vara ute lite eftersom det är så varmt och härligt i solen, och Tor sov ju i sin vagn...
Så jag satte igång och gjorde mig en kopp té och satte ner lite krokuslökar i rabatten.

Men icke...då kommer det en himlans geting och stör. Jag är livrädd för getingar..., men nu när jag dessutom har Tor att skydda från dessa onda varelser så blir jag ju ännu mer orolig när de kommer flygandes...
Ne, jag tog helt enkelt med mig Tor och gick in...
Jag mårste köpa ett sånt där insektsnät (typ myggnät) som man kan sätta över vagnen...för det vore verkligen hemskt om Tor skulle bli biten eller stucken av massa äckliga insekter i sommar...

Eftersom vi ska åka in till stan senare så tänkte jag att jag skulle ha med vagnen då jag kanske måste gå en bit eftersom det kan bli svårt att hitta parkering i närheten av dit vi ska...och med det tungt att bära Tor i babyskyddet hela vägen...
Men M har ju combin, så jag har helt enkelt plockat vagnen i smådelar och knökat in den i min lilla bil...(eller, ne, inte smådelar, men däcken och insattsen får åka i baksätet och själva schassit får åka i bagageutrymmet), hoppas jag får på däcken rätt sen igen...men så tung vagnen är att lyfta...phu...

Jaja, i-landsproblem kallar man väll dessa små dilemman...

Njut av våren!

1 comment:

Tina said...

Ja jädrans insekter! Men en geting? Redan??? Den har då vaknat alldeles för tidigt!

Jag vill oxå ut o shoppa men det blev lite dåligt i kassan den här månaden...:(

Måste ta lillan nu o amma hör jag....kram!