Monday, April 20, 2009

En effektiv dag

Åh vilken härligt effektiv dag jag och Tor har haft! (Därför har jag inte hunnit blogga)
Eftersom Tor har sovit större delen av förmiddagen så hann jag putsa fönstrena på framsidan (det har varit lite molningt idag så jag passade på), jag hann damma, fixa till blommorna i kösfönstret och dessutom har jag hunnit ringa och boka frisörtid (äntligen)!

När vi jag var klar med sysslorna var det dags för mig att äta, och eftersom Tor fortfarande sov fick jag väcka honom för att han skulle äta innan vi begav oss till babymassagen.
Det är så himla kul att komma ut och träffa de andra mammorna. Vi börjar ju lära känna varandra lite bättre nu dessutom =) *roligt*.

Tor är färdigmasserad och ligger och är helnöjd.
Idag masserade vi fötter, ben, mage, bröst. armar och händer.
Det finns mycket att se och upptäcka med de små blå, och speciellt andra bebisar är spännande att kika på...

...också mamma förstås =)...

Medans mamma fikar får Tor ligga i bebygymmet som de har på öppna förskolan.
Några av oss mammor bestämmda att vi ska ses på babycafét på fredagförmiddag, så det blir kul...dessutom ses vi ju om inte annat nästa måndag då det åter är bebymassage...


Nu är vi iaf hemma och M kom just innanför dörren så jag ska pussa lite på honom, och ikväll ska vi ju grilla, vilket jag har sett fram emot hela dagen =).
Min dag har alltså varit helbra!
Jag hoppas att ni också har haft en riktigt bra dag.
PoK/ Trasdockan




No comments: