Thursday, April 9, 2009

En dag i Tolsjö.

Nu har jag och Tor precis kommit hem efter att ha tillbringat dagen i Tolsjö.

Vi började med att hälsa på på mitt jobb, där både personal och de äldre välkommnade oss med värme. (Det är det jag älskar med Tolsjö-hemmet)...
Det var verkligen kul att träffa arbetskamrater och boende efter så lång tid =).
Dessutom så var det kul att göra de äldra glada...

1 månad gammal Tor, i famnen på en 97 åring...
Jag och Tor började att hälsa på dem på avdelning Lindön (där jag känner mig som mest hemma)...innan vi gick upp och fick sitta med under fredags-fika-mötet...

Tor myser hos "tant" Ewa...som fick "farmorskänslor" som hon uttryckte det...
Nu vill hon ha barnbarn...



Efter vi hade tillbringat dryga timmen på jobbet var det dags att åka vidare till Moa. Det var så kul att träffa Moa och se magen som växer.
Jag förstår så väl hur hon väntar och längtar på att det ska bli slutet på maj...(känslan finns ju färskt i minnet, om man säger)
Vi fikade och pratade barn, BB-tid, ammning, hus och hem mm. Så kul att träffa någon i sin egna ålder och situation så vi kan dela erfarenheter, tankar och bara snacka =)
Riktigt kul att träffa dig idag. Jag är nyfiken på vem det är som bor i din mage nu =)...
Vi ses snart igen!
På väg till Moa...

Tor har varit så duktig hela dagen...nu ska vi ta oss en prommis medans vi väntar på att M ska komma hem. Man kan ju säga att det är som fredag idag...så det blir fredagsmys ikväll =)...
Har ni en bra dag hittills?

1 comment:

Fröken jag said...

Ni verkar ha mysiga dagar. Coola bebis ;) Kram.