Thursday, March 26, 2009

Walking in to shape...

Phu!, Vi har precis kommit in från en riktigt lång härlig powerwalk.
Jag har nämligen sedan lääänge bestämt att de kilon som jag går upp under graviditeten ska jag promenera bort...och prommisar måste det ju bli varje dag för att Tor ska få sig frisk luft så jag har inget annat val än att ge mig ut.

I och för sig är det ju bara ett nöje att promenera i strålande vårväder, men det är tungt med vagnen...(och tyngre kommer det bli i takt med att Tor växer), dessutom går jag i rask takt och försöker hålla den takten hela promenaden igenom...och väglaget här på landet varierar ju väldigt från skogsterräng, till asfallt.
Det blir ordentligt svettigt, men det är ju bara ett bra tecken...
Hoppas på att bara tillbaka i min vanliga kropp till sommaren ;-)

1 comment:

Sandra said...

åå va skönt vill oxå ut men lite svårt då tea inte alltid vill sitta i vagn...=/ men om 78 dagar hänger vi gärna med på promenader då tea nu börjar på dagiset i örslösa så ska hon även vara där 2 dagar i veckan för att få leka lite mera med andra barn och att jag ska få lite egen tid med hennes syskon, sen kommer vi när vi lämnat tea på dagiset... ;) på lång promenad så jag oxå kan bli av med exta kilona..=)ha en fortsatt bra dag... kraaaam