Monday, March 23, 2009

Tor blir stor

Oj, vad Tor har vuxit!. Han har gått upp 360 gram sedan i torsdags, blivit 2 cm längre sedan i tisdags och huvudomkretsen har vuxit ytterligare 1 cm (också sedan i tisdags).
Snabbt växer han nu...och jag som vill att tiden ska stå still, samtidigt som jag vill se framsteg...!
Men hur som helst är det jätteskönt att han har gått upp i vikt och BVC-sköterskan sa att det var bra att han "skjutsade" iväg lite nu...
Dessutom är jag glad att det gick så bra att åka till BVC själv med honom.
Enda problemet jag stötte på var att bältet först verkade vara för litet att gå runt babyskyddet...men det var ju bara jag som hade satt bältet fel, så när jag kom på det så var det ju inga problem alls ;-)...(jag ammar,...får skylla på det)...
Nu är det nog dags för Tor att äta lite och sedan hoppas jag att vi kan somna en liten stund båda två, för vi behöver nog det efter den sena gårdagskvällen, och tidiga morgonen...
I bilen. Vi har just parkerat och ska gå in till BVC, och Tor har precis somnat efter att ha varit vaken hela bilturen...

1 comment:

Anonymous said...

Ja det var ingen dålig viktökning!!! Bravo!! =) Hur har dagen varit nu då utan M i närheten?? Den har säkert varit bra! Imorgon kommer min första dag ensam med lilla snäckan...
Nu är det dags att börja med kvällsmaten!
Ha det fint tjejen!