Tuesday, March 31, 2009

Tisdag!

En av de få, korta sovstunderna Tor har haft idag...han fick ligga i renbäddade sängen =)


Idag är vi riktiga slöisar här hemma.
Jag har bäddat rent och tvättat här hemma idag...samtidigt som Tor har varit vaken nästan hela dagen hittills.
Alltså har jag gått mellan tvättmaskinen och Tor hela dagen...åh vad jag önskar att jag hade en bärsele så jag kunde bära runt honom samtidigt som jag kan greja lite här hemma...

Idag tänkte jag att jag skulle inleda min nya matningsteknink...nämligen att bara ge bröstet på dagarna och ge tillägg innan Tor ska sova, och vid nattmålet...
Men jag kan meddela att det går inte så bra...
Tor verkar lixom aldrig bli nöjd när han bara får bröstet...han somnar ifrån hela tiden, och är omöjlig att väcka...så lägger jag ifrån mig honom, och då vaknar han efter ca 15- 30 min, och är mer hungrig...

För att jag ska kunna göra någonting annat än att bara amma honom hela dagarna måste jag ge honom tillägg så han får i sig och bli nöjd i några timmar, så han kan få lite sömn.
Men jag vill ju inte att han ska fortsätta gå upp i den takten han gör just nu heller...det går allderes för fort nu helt plötsligt, tycker jag...
Åh, vad svår balansgång detta med matningen är...jag känner mig så dålig att jag inte kan få det rätt...

Nu sover Tor iaf, och jag märker på honom att han behövde verkligen det. Vi har precis varit ute och gått en sväng...och det var också välbehövligt, både för honom och för mig...
Nu kommer M snart hem...Jag ska hänga upp maskin tvätt nu.

Vi hörs senare...

2 comments:

Madde said...

Hej! Under den tiden jag ammade Theo som nyfödd, var väldigt frustrerande och jobbigt! Eftersom att han ville va vid bröstet jämt! Men man fick tänka på att det är ju jätte bra att han äter och tar till sig bröstet! För det är jätte bra mat! Min Bm sa också att bebis kan aldrig bli överviktig på bröstmjöjlk. Så det är ju också ett plus!! :D Men när Theo blev 2 månader så va han inte så ofta vid bröstet längre. Utan han åt tills han blev mätt, sen kunde det gå ett par timmar! Så då blev man mycke friare. Det va skönt! Så håll ut :P Men du ska absolut göra det som känns rätt för dig! Ha en kanon dag! Ska snart in till stan och chakka tårta! :D p.s Ser att din gosse också har laban kläder på sig! Så fint!!!!

Linda said...

Ja, nu har vi bestämt att fortsätta att ge tillägg ibland. Vi känner båda att det är friare, och vi känner att huvudsaken är att Tor är nöjd, mätt och glad =)...om han går upp och blir lite mullig så får han vara det, för han är ju bebis...det kommer han ändå springa bort när han börjar gå och bli vild...

Mmm, tårta...fyller någon år?
Ha en fin dag. Kram