Monday, March 2, 2009

Det var den eftermiddagen

Jag har precis varit hos Hanna och fått akupunktur, alltid lika skönt. Jag sover ju så underbart bra på nätterna sedan hon började ge mig det.
Hela denna dagen har varit en riktig softardag. Vi struntade i besiktningen, men har dock varit en sväng på Netto och handlat lite. När vi kom hem åt vi (se nedan), och efter det la jag mig för att läsa lite...men jag somnade 1 timme då jag blev så trött.
Nu ska jag göra mig lite té...och fortsätta softa och vara avslappnad.
Visst är det jobbigt att gå i väntans tider...men åh vad jag ändå njuter av det samtidigt...
Kycklingpasta med Fetaost
(4 pers)

400 g kycklingfileér
2 hackade vitlöksklyftor
2,5 dl mellangrädde
1 tsk oregano
150 g coctailtomater
150 g fetaost
salt och peppar

Skär kycklingfileérna i bitar och bryn dem i stekpanna.
Tillsätt den hackade vitlöken.
Häll på grädden och koka upp.
Krydda och häll i de hackade tomaterna och den smulade fetaosten.
Servera med kokt pasta.

No comments: