Tuesday, March 17, 2009

usch så jobbigt...

Nu har vi varit på BVC och vägt Tor. Jag hade ju hoppats att han hade gått upp mer i vikt, men ist hade han tappat 40 gram, (visst, inte så mycket, men ändå 40 gram åt fel håll).
Vi fick sätta oss i ett avskillt rum 1 timme så jag kunde amma Tor, så skulle vi sedan väga honom igen och se om han gick upp lite efter amningen, men vågen stod på exakt samma efteråt, (då var han visserligen inte så hungrig och ammades bara en kort stund), men får han inte i sig mjöken, vet jag inte vart den tar vägen???.

Hur som helst ska vi åter börja ge honom mordersmjölk på "kopp" och hoppas på att han börjar gå upp igen. Det gick ju så bra den första veckan.
(Jag har ju försökt att bara ge honom bröstet i helgen för att han skulle lära sig sugtekniken bättre).
Trötthetsproblemet trodde BVC-sköterskan berodde på att han nu måste "kämpa" lite mer för maten än han behövde när vi gav honom på kopp tidigare.
Men vi ska iaf försöka väcka honom 1 gång per natt och få honom att äta...
Så det är amning som gäller, och när han verkar nöjd så vi ändå ge honom 1 kopp till...

Såklart käns det jättejobbigt, och jag känner mig värdelös som mamma att inte kunna ge mitt barn den mat det han behöver för att växa...
Jag hoppas verkligen att han går upp i vikt tills på torsdag, då vi fick en ny tid på förmiddagen då barnläkaren ska vara där "ifall vi skulle behöva fråga något", som BVC-sköterskan uttryckte det. Hon trodde dock inte vi skulle behöva oroa oss, men det är klart att jag oroar mig!...

På BVC och ammar för att se före/efter-vikt...

Så söt, se hur han har sina händer =)..trötter



No comments: