Wednesday, March 4, 2009

Dagens sanning, rakt i ansiktet

Så var jag och M hemma igen.
Idag fick jag träffa en annan BM, som var jättebra så det var inga problem.
Dessutom hade jag träffat henne förut då hon var med vi alla träffar med föräldragruppen.
De vanliga kontrollerna, så som mätning och palpering av livmodern, hjärtljud och och blodtryck gjordes. Allt var bra...
Så förklarade hon ju dessutom vad som var att vänta nu.
En överburenhetskontroll ska göras nästa onsdag, (om bebis inte har kommit vill säga).
Den ska ske på NÄL, och om vi har riktig otur, kan den följas av 2 överburenhetskontroller till.
BM talade om för mig att den 18 mars! (när jag är 43 veckor gången) ser de till att jag förlöses om bebis inte kommer ut av sig självt innan.
Förstår ni, 18 mars! är nästan 1 hel månad över BF...inte konstigt att jag börjar gråta när jag får höra något sådant, "övergravid" och allt som jag är.
Jag frågade hur det är möjligt att man i Västra Götaland kan tillåta mamman att gå över så länge när det är 2 veckor som gäller i alla andra län i landet...
Men det var det läkarna som hade bestämt här och det skulle vara lika för alla...
Det mest positiva jag fick höra var att mitt blodtryck var högre än det varit tidigare, vilket kunde tyda på att förlossningen var på intågande...men nu vågar jag ju inte lita på något som någon säger till mig längre...
En nygråten och not so happy mamatobe...




3 comments:

Anonymous said...

Keep your chin up!!! P&K VBF x

Linda said...

Tack!...

Lena Askerlund said...

Håller med om att 18:e låter långt bort men vad göra....Be Hanna hjälpa dej med lite akupunktur eller annat. Jag tycker du är tapper som kämpar på! Att gråta är förlösande bara det.Kram!!!!