Friday, May 15, 2009

Ringar på mitt finger...


Idag har jag och M hämtat ut mina ringar.
Som jag har nämnt så gick jag för att lägga ut min förlovningsring i förra veckan...
Samtidigt passade jag på att beställa den barnring som jag skulle få av M.
Barnring är väldigt vanligt i Australien att tjejen i ett förhållande får av mannen, då hon fött parets första barn.
Eftersom min förlovningsring, (och kanske eventuell framtida vigselring), är i vitt guld, så ville jag ha barnringen i rött guld.
Egentligen ville jag gravera "Tor", på utsidan, men eftersom jag ville ha barnringen snäppet smalare än förlovningsringen, så gick inte det, utan jag fick gravera "Tor 7/3 -09" på insidan, och istället sätta en liten sten som symboliserar Tor på utsidan.
(Blir det ett till barn någon gång, så kan namnet och födelsedata på det barnet också graveras in...och jag kan sätta en till sten på utsidan).
Så nu sitter de där...namnen på mina älsklingar, på mitt finger så jag alltid har de med mig =)...
Därför tycker jag att denna fredagen är lite med speciell än andra fredagar ;-)

No comments: