Sunday, May 24, 2009

Phu, en arbetsam dag


Tur att mamma tycker det är kul att hjälpa mig med trädgården, då jag själv inte har mycket till "gröna fingrar". Dessutom kan jag erkänna att jag själv tycker det är lite kul, men bara om mamma börjar, och "hjälper henne"...

Medan M var i väg och hjälpte sin syster, så kom ju min mamma hit.

Efter att vi hade suttit och pratat lite om vad jag ska skriva i mitt CV så gick vi ut i trädgården för att fixa lite...eller snarare sagt, mamma smet ut medans jag stod i duschen och Tor hade somnat, så jag hade ju inte så mycket mer val än att haka på när jag var färdig med att fixa iordning mig ;-)...

När mamma hade kantklippt, rensat lite mer i rabatten (fast jag tyckte att jag hade gjort ett bra jobb för några veckor sedan), tagit upp massa maskrosor, och ansat lite buskar, så såg det faktiskt ganska bra ut...då kunde mamma gå hem till sitt, och i samma veva kom M hem.
Då tyckte han att det var lika bra att fortsätta med trädgårdsarbetet, så fram med gräsklippare och kratta, medans jag stannade inne och dammade...

Så nu har vi en finfin trädgård, och ett hyfsat fint hem...damsugningen kan jag lika gärna ta imorgon innan prästen kommer, för damsuger jag idag, så får jag ändå göra om det imorgon...(nån mer som har det så, eller är det bara vi som skitar ner så in i norden?)
Nu ska vi äta lite Tekaka, så får vi se om vi åker in till stan sedan och spelar lite minigolf med Niklas. Vi pratade om det senast när Niklas var här, då ingen av oss ännu har provat de nya häfliga banorna de har på campingen i stan...



2 comments:

Tina said...

Hur gick det på brännbollen då? Vem vann?? Det var inte igår man spelade det! Men gud vad kul det hade varit att få göra det snart igen! kram

Linda said...

Hehe, ja, "lag 2" vann, alltså svärmors lag...inte Ms.
Jag var ju som sagt dommare, då jag ännu känner att för mycket springande kan vara farligt.
Det sa också BM när jag var där på efterkontroll...så kom ihåg det du med gumman...ha inte bråttom att ta upp träningen...promenader duger bra =).