Thursday, May 28, 2009

En solig regndag

Åh, vad vädret kan vara omväxlande ibland. Ena stunden är det jättesoligt och fint, och plötsligt blir det jätteregning...på vägen hem från Lidens så tillochmed det haglade. Jag visste inte att det kunde hagla såhär års.
Men det är härligt med alla sorts olika väder...vädret är något som människan inte kan styra, och aldrig kommer kunna styra, och det käns mäktigt att tänka så tycker jag...
Bada med pappa

Efter badet så åkte vi till Lumber och Karle för att äta lunch. Det var supergott och passade ju bra efter man hade badat ;-), då vi alla 3 var hungriga...
Det var dessutom supermysigt att M inte behövde gå tillbaka till jobbet när vi kom hem igen.




M kan det där med att fotografera...I think I got fingerd ;-)
Eftermiddagen och kvällen har vi spenderat i sängen alla 4, (hela familjen), helt utslaga...Vi vaknade kl 18.30, och kände att hungern hade smugit sig på...
Blir nog ändå inga problem att somna senare, jag har varit otroligt trött igår och idag, så imorgon blir nog en soft hemmadag...lite städning och pyssel i hemmet kan ibland vara härligt avslappnande tycker jag.

Jag vet att kanske borde åka till öppna förskolan med Tor, men jag känner att vi kan lika gärna sjunga, läsa, leka och mysa här hemma ist.
Ja, imorgon blir en hemmadag...

(Så vill jag tacka regnet för "tvätten" av min gula bil, som äntligen har fått tillbaka sin mörkgröna riktiga färg. Yihoo!)
Ha det mys!
PoK/ Trasdockan

2 comments:

VBF said...

Kul att M har möjlighet att vara med på diverse saker. Ni verkar ha haft en riktig superdag.. =)
Fortsätt med det......
Ville oxå nämna att "get fingered" kanske inte borde sägas i Engelskt sällskap eftersom det lätt kan missuppfattas som något HELT annat ;S (haha).
Kram till er alla.

Linda said...

Jo jag vet, men jag tyckte det var kuligt då hans finger lixom kom med på bilden.
Tur att detta är en svensk blogg ;-)...(väntar med spänning på posten =D)...