Wednesday, May 6, 2009

Att blogga, eller inte blogga...

När jag har en ledig stund blir det ju oftast att jag hamnar framför datorn.
Jag tycker det är jätteviktigt att hinna med bloggen.
Det är för min egen skull som jag gillar att skriva och föreviga med bilder.
Det handlar om att bearbeta mitt liv som sker just nu, och om att ha möjlighet att gå tillbaka och minnas allt detta underbara...litet som stort.

Det är de små sakerna som bidrar med livskvalité och gör vardagen och livet extra härligt, speciellt och personligt, så självklart är det viktigt att inte glömma dem, eftersom jag vill skriva om mitt liv i helhet och inte bara de stora, speciella tillfällena.

Bloggen hjälper mig att njuta och jag vill ge Tor möjligheten att läsa om denna tiden, nån gång i framtiden.

Dessutom blir jag så glad av att skriva bloggen.
Jag "tvingas" ju att skriva på ett positivt sätt, även om jag har en lite jobbig dag. Inte vill jag gå tillbaka om några år och bara läsa massa gnäll och tråkigheter...och jag kan nästan lova att om jag hade skrivit och framställt allt som tråkigt och negativt, så hade ni som läser bloggen...inte läst bloggen, ellerhur?

Det fungerar ungefär som att säga något positivt till sig själv framför spegeln varje morgon...
Sedan jag började skriva bloggen så har jag börjat att automatiskt välja att se positivt på livet, och jag är mycket gladare och mår bättre.

Jag är en bloggaholic och bloggen är min terapi.
Bloggen är min dagbok.
Därför hinner jag med bloggen.

2 comments:

Fröken jag said...

Förstår dig, det är skönt att skriva av sig, även om pressen på att "hinna" ständigt finns där. Kramis!

Linda said...

Absolut...men det är värt det sen när man kan gå tillbaka och kika och minnas =)