Friday, May 29, 2009

Hjärtat i halsgropen...

Jag har precis jagat ut en geting här hemma.
Tor låg och sprattlade i sitt babygym på köksgolvet, och getingen surrade runt om honom...jag lovar att jag nästan började gråta av rädsla...Jag är så väldigt rädd för de små hemska insekterna, och bara tanken på att Tor skulle bli stucken...

Jag fick iaf in Tor i sovrummet och stängde dörren om honom så att inte getingen skulle flyga in där när jag började min jakt på det lilla krypet.
Åh, vilken lättnad när getingen änligen flög ut genom altandörren...

3 comments:

Fröken jag said...

Jag har också getingfobi! Superjobbigt! Det var bara att andas lugnt och låtsas som ingenting när jag jagade bort en för första gången när William var bebis. Och nu med två barn, en varm sommardag med en glass i handen - vad som helst kan hända. Jag blev dock stucken av en i somras och det gjorde s-s (satans)ont. Jag är inte rädd att barnen ska bli stuckna - jag tycker bara inte om dem... Kram!

Sandra said...

heeeeeeeej... ville bara tala om de oxå så du vet, att barn under ett år får bara få ett getingstick får dom flera måste man kontakta sjukhuset direkt.. de hade inte jag en anning om, och tea fick en gång två getingstick och fick feber och så när hon va under året... hoppas att allt är bra annars!!! kraaaaaaaaaam

Linda said...

Men fy vad hemskt.
Jag hade iofs åkt till sjukhuset i ren panik om han bara fick 1 stick...men det är verkligen min mardröm nu i sommar att han skulle bli stucken...även ab andra insekter typ myggor mm...skulle vara så jobbiga att se honom lida...Insektsnätet är verkligen en bra investering =).