Monday, May 11, 2009

My shame...

Fy, vad jobbigt det är med beroenden.
När jag fick reda på att jag var gravid så slutatde ju jag att röka med en gång...Jag har inte tagit ett endaste bloss sedan den morgonen då jag plussade på gravtestet, och jag har inte heller haft något som helst sug efter cigaretter under graviditeten...bara typ 2 gånger i slutet.

Men NU, helt plötsligt känner jag oerhörd längtan efter en cigarett..., att få stå ute i solen, med en kopp kaffe eller the...eller ett glas iskallt vitt vin...

Det vore ju en skam om jag gav efter nu såklart, så det har jag inga planer på att göra, men nu ska ni få höra orsaken som jag misstänker i detta...

Det står ju klart för mig nu att jag ersatte rökningen med ett annat beroende...nämligen godiset!
Jag vill ju sluta äta så mycket godis, för tändenas skull, men mest för att gå ner gravidkilona...
och nu tänker jag att jag borde ersätta godiset med rökning, but that´s a BIG no, no, och det vet jag ju, så jag måste alltså hitta något annat...kaffe verkar stå högt på listan som möjlig "drog"...

Varför är det så här?, varför kan jag bara inte sluta med allt...,fast å andra sidan, om jag bara tog bort massa saker/ "beroenden" ur mitt liv, då skulle jag ju tillslut inte ha något liv...
Tänk typ om jag tog bort kaffe, fika, shopping, prommisar, bloggen etc...fy vad tråkigt!
Alltså måste det vara okej att ha lite larser, eller?...Det gäller bara att hitta de rätta för mig.
Rökning är INTE ett alternativ, även om det säkert skulle hjälpa mig att motstå godiet och kakan till kaffet osv...

Jag skäms för mina dåliga vanor, men let´s face it, alla har vi väl något som vi egentligen kunde minska på...

Ett beroende som jag ALDRIG kommer ge upp, är kärleken till min son.

Dags för mys, (ett av mina grövsta missbruk ;-)


2 comments:

Anonymous said...

Ja jag vet hur jobbigt det är jag tog inte en enda cigg under min gravilitet heller, men sen blev jag oxå jätte sugen ett tag efter att Mira kommit ut.. Sen tog jag en fest cigg och då va det kört.. Så stå på dig , hoppas det går bättre för dig än mig... ha det gott /frida

Linda said...

Japp, det är på fester som svagheten kommer vara som värst så jag ska verkligen försöka stå på mig.