Tuesday, May 12, 2009

Ett litet steg för mänskligheten, men ett stort steg för Tor

Gissa om jag är helt i extas just nu!
Jag och Tor satt på golvet i vardagsrummet och lekte och pratade när han plötsligt "sköt ifrån" sådär som han gör ibland med benen, så han lixom ställer sig upp och jag bara håller i honom...

Så när han står där, lyfter han på ena benet och står och "balanserar" ett tag, innan han börjar stega emot mig =D...
Tor har precis tagit sina första steg! helt fantastiskt!
Jag trodde inte mina ögon så när han kom så nära att han inte kunde gå närmare mig så provade jag igen, och samma sak hände...han kom gåendes emot mig, på sina starka ben =)...

Jag ringde såklart till M det första jag gjorde och berättade...Nu vill jag att han ska komma hem så han får se var Tor kan =)

Du kommer springa ifrån mig innan jag vet ordet av älskling...

Visserligen så har BVC-sköterskan påpekat att han är ovanligt stark i benen, men inte visste jag att det skulle leda till att han tar sina första steg, nu när han bara är 2 månader.
M sa att jag ska fråga BVC-sköterskan om det kan vara farligt för hans knän om han står mycket nu när han är så liten...men han måste ju få tillåtelse att träna och utvecklas...
Jag ska iaf fråga henne nästa gång vi är där, (på tremånaderskontroll), men då springer väl Tor redan kanske ;-)...hehe

2 comments:

Anonymous said...

Kul att han är så tidig, de e inget farligt för knäna mira älskade att gå med hjälp förstås när hon var två månader.. Och hon lider inte av knä ont ;) Ha det så gott i solen

Linda said...

Ja, jag hade för mig att Mira var tidig att gå...
Dessutom kan jag ju inte hindra honom att gå...han måste ju få utvecklas lixom =)...