Monday, June 1, 2009

Tors dopdag

Åh dagen igår var underbar. Ett riktigt drömdop!
I kyrkan gick allt jättebra, och Tor var så nöjd och glad hela tiden, utanför var det fint väder hela dagen, och underbara gäster som gjorde oss sällskap under hela eftermiddagen när vi bjöd på mat och fika hemma hos Ms föräldrar.
Jag och Marcus kunde inte vara nöjdare med vår sons dopdag =).
Dessutom blev jag så glad när kantorn började spela "fjäril vingad" efter sista psalmen.
Jag hade nämligen önskat "Tryggare kan ingen vara" och "fjäril vingad" som psalmer, men när prästen var här förra måndagen så sa han att "fjäril vingad" inte är någon psalm, så då fick jag välja någon annan, det blev "den blomstertid nu kommer", och jag trodde att jag fick vara utan "fjäril vingad"...men icke...prästen hade pratat med kantorn som hade tagit fram noter till mitt önskemål, så jag blev verkligen överraskad måste jag säga =)...det var så vackert, och på orgel och allt!
Tack alla gäster för erat trevliga sällskap, och de fina presenterna som Tor fick!
Här kommer dagen i bilder;
Alla är glada...


Tillsammans med vår nydöpte son


Tillsammans med Tors faddrar Karoline och Christian






Presentöppning pågår, och givetvis är Tor med...


...men han somnade efter ett tag...

Hos sin nyblivna fadderpappa Tisse

Provar flygplans-hoppgungan som han fick av farbror Robin

2 comments:

Fröken jag said...

Vad mysigt och fint ni hade det! Ni har ett supermysigt år framför er med smakportioner, krypande och bebisprat. Tor har ett par jättefina föräldrar!

Linda said...

Tack så jättemycket! Ni har ju samma underbara framsteg att se fram emot med lilla V ;-)...