Monday, June 15, 2009

Sommar-spa-tips

Varsågod, här kommer några av mina allra frächaste sommar tips...

Här sitter jag med djuprengörande ansiktismask och hårinpackning (provar en med proteiner, som ska vara bra för hår som mitt), och när jag är klar ska jag smörja in mig med min nya sommarfrächa bodycream från Oriflame, (Pink Grapefruit & Ginkgo).
Jag älskar Oriflames body cream, för de är allihop prisvärda, och riktigt härligt frächt doftande, finns i många olika dofter =).

Däremot har jag kommit på att jag behöver införskaffa en peeling, för nu när sommaren är här vill man ju ha en snygg och hållbar solbränna, och vad passar då bättre än en peeling 1 gång i veckan, eller som jag brukar, bara 1 gång varannan vecka, man vill ju inte peela för ofta för då peelar man ju bort brännan.
Den peeling som jag brukar använda kommer från body shop, och är dryg och bra...

Dessutom inte att förglömma, slitna, (smutsiga), och ömma fötter som gärna får gå bara, eller i sandaler på sommaren behöver också få sig en "treat" då och då.
Fila, borsta, smörja och massera gärna fötterna någon- några gånger i veckan, dom blir ju frächast då dessutom ;-)...
Oriflame har en sommar fotcreme (Soothing icy foot balm), som dessutom svalkar ömmande fötter (doftar av vattenmelon), jag har beställt och väntar på min ;-)...


No comments: