Saturday, June 27, 2009

Lördagsmys


Nope, jag är fortfarande inte frisk, men jag lyckades skaka av mig illamåendet i förmiddags, så jag och Tor kom in till stan, men åkte direkt hem efter vi hade köpt det vi skulle.

Jag och M hade nämligen kommit på att en resesäng till Tor kommer vi behöva i sommar...,och kanske nästa sommar också, och ett strandtält med UV-skydd är något vi har saknat de senaste dagarna. Dessa saker har jag och Tor varit och shoppat idag.

När vi kom hem hade jag feber och jättesvettsdes så jag tog mig lite alvedon, och så fort M var hemma somnade jag i några timmar, för att orka kvällen själv, eftersom M är på stor 25års fest ikväll. Han förtjänar att ha lite kul ikväll =)...min fina pojkvän.

Mitt allderes egna lördagsmys består av tacos-chips med guacamoledip, trocadero, och alvedon inom räckhåll.
Min mamma har varit här en sväng tidigare ikväll, och kom sedan tillbaka en stund igen, så hon har hjälpt mig lite med vattning i trädgrården och med Tor...när man inte mår så bra så är man tacksam för minsta hjälp så, Tack för du kom och höll mig och Tor lite sällskap ikväll, mamma.













Tor provligger sin nya resesäng tidigare idag.
Lite mysiga sängkläder, täcke och kudde, så kommer han sussa som en prins på våra semester-resor =)
Just nu är det "Götakanal" på Tv, som jag tänker se ikväll. Sedan blir det alvedon och sängen för min del.
Godnatt alla happy helgfirare!

2 comments:

VBF said...

Sådana resesängar är också YPPERLIGT bra att ha när barnen blir lite större och mer mobila. Dom blir kombinerad lekhage/dagsäng. Hur mycket man än vill att dom kryper/står/går så är det VäLDIGT tacksamt när man har någonstans att "fängsla" dom när det behövs. Hoppas du kryar på dig snart. KramJ

Linda said...

Ja, jag tänkte att den nog kommer komma till användning en del...och inte bara i sommar =)