Wednesday, November 4, 2009

Babyrytmik idag

Tor tycker inte om att ligga i ringen på filten när ett lakarn hissas upp och ner över honom, så idag ska han inte behöva ligga med.

Vi är snart på väg att gå till pastoratsgården där det är babyrytmik i dag på förmiddagen. Jag och Tor var ju inte med förra vecka så det ska bli skoj för Tor att träffa sin kompisar och för mig att träffa de andra mammorna.
Tor sover just nu i sin vagn vilket ju är bra för då är han säkert pigg och glad när vi ska sjunga.

En av de sånger som vi sjunger heter "Vindarna leker". Då ska barnen ligga i ring på en filt på golvet och mammorna ska hissa ett lakarn upp och ner över barnen.
Idag tänker jag inte lägga Tor på filten för han tycker inte om det där med lakarnet.
Vi har även gjort den sången på Öppna förskolan några gånger med han blir lika ledsen var gång så idag ska han få sitta med mig ist ;-)...Jag har alltid tänkt att han kanske vänjer sig, men det hade han nog gjort vid det här laget i så fall...
Alla de andra sångerna och rörelserna verkar han tycka om iaf, och det är ju bra =)



Hoppas ni har en bra onsdag i blåsten...idag passar verkligen den sången in i alla fall, "Vindarna leker"...

2 comments:

VBF said...

Det lilla barnet till vänster verkar inte heller tycka särskilt mycket om det. OJ vilken skojig min... =)

Linda said...

Det lilla barnet brukar vara den som tycker mest om det av alla barnen =)...