Thursday, November 5, 2009

Kanske inte så bra...


Tor ville absolut inte somna tidigare i eftermiddag och jag tänkte därför även denna kväll försöka mig på att hålla honom vaken tills omkring 19-tiden...men då han bara sovit 40 min i förmiddags så somnade han sittandes nu när klockan var 17.10 så jag kunnde jag ju inte bara skaka liv i honom och hoppas att han skulle orka till klockan 19.00...och dessutom hoppas att kunna få i honom lite gröt innan dess...

Ne han får sova ett litet tag, (ca 30 min), men jag tänker vara en elak mama väcka honom för en gångs skull, jag vill inte att han sover flera timmar nu och är jättepiggelin i kväll...
Jag vill verkligen få ordning på dessa läggningsrutiner...så en liten powernap får räcka...

2 comments:

Tina said...

Tror du gör rätt som väcker honom, har jag fått göra ett antal ggr med A då hon somnat på 'fel' tid. Ha inte dåligt samvete, det lönar sig i längden ska du se! :) Lycka till!

Linda said...

Japp det är så man får tänka. Man gör det ju för att barnet ska må bra i längden.
Men jag ska ärligt säga att han verkar inte ha tagit någon skada. Pigg och glad är han nu...;-)...Men han ska nog få sova snart.