Thursday, November 26, 2009

Recept!

God kaka!

Detta receptet är inte på någon mat, utan istället på en supergod kaka, utan namn(?).
Jag hittade receptet på jobbet som någon hade kopierat upp, och bestämde mig för att prova att baka den.
Jag valde att göra den i "kärleksmums"/ "snoddas"-form
2 ägg
2 dl strösocker
2 3/4 dl vetemjöl
50 gram smält smör
2 tsk bakpulver
2 tsk vaniljsocker
Vispa samma ingredienserna i en plastbunke, häll ut i en liten ugnsplåt och grädda i ugnen på 175 grader i 35 minuter.
Krämen;
100 gram smör
1 äggula
1 dl socker
2 tsk vaniljsocker
Koka ihop och låt svalna.
När kakan och krämen har svalnat; häll krämen över kakan.
(Strö eventuellt lite kokos över),
Lycka till!

2 comments:

Micaela said...

Silvia kaka tror jag den heter :-)

Linda said...

Jag tänkte väl att den nog har ett namn i alla fall =)