Wednesday, November 11, 2009

Homecooked

Jag är en happy mama just nu.
Tor har just ätit sitt första hemmalagade mål mat och han gillade det.
Jag har lagat korvstroganoff medans Tor sov, för att M inte ska behöva vänta för länge på maten medans jag är och tränar.
Eftersom BVC-sköterskan senast sa att från och med 8 månader så kan vi börja ge Tor lite mer sådan mat som vi själva äter, och det är inte fullt så viktigt längre att de inte får i sig något salt, bara lite salt går bra.
Så jag tänkte att jag skulle prova och mixa lite ris och korvstroganoff tillsammans och se vad Tor tyckte...jag räknade med att han skulle rata maten, särskillt som det var lite större bitar i den än han är van vid, men han verkade faktiskt tycka mycket bra om den = happy mama!

Titta...
...smaka...
...känna...
...gilla!


(När Tor blir stor, och flyttar hemifrån, så kommer han säker att sakna och längta efter "mammas korvstroganoff" ;-)

No comments: