Monday, November 9, 2009

Gunghäst

Tors farfar hade lovat Tor att han skulle få en gunghäst...och inte vilken gunghäst som helst, utan en alldeles unik gunghäst.
Jag har fått bilder mailade till mig om hur arbetet fortskrider, och nu när den nästan är helt färdig så har jag blivit helt förälskad i den fina, handsnickarde gunghästen som Tor ska få.

Det betyder så mycket mer att Tor ska få en handsnickrad gunghäst som hans farfar har gjort och lagt ner kärlek och tid på, än om han hade fått en som gick att köpa i leksaksaffären.
Tor kommer säkert att älska den =)...och den är ju SÅ fin!



Lägg märke till hjärtat som är utformat i ryggstödet...finsnickeri, säger jag.
Ingen kommer ha en likadan och fin gunghäst som Tor...

2 comments:

VBF said...

Guuud vilken fin. Han verkar vara lika händig som mina barns morfar (din farfar förstås). Han fick svänga till ett par pistoler och träyxor förra veckan.
Ska bli roligt att se vad lille Tor tycker om hästen. Det ser ut som att det kan bli bra "gung" i den. Kram Jx

Linda said...

Absolut...och visst är det bra att ha en händig far/morförälder i släkten =)...
Jag längtar till Tor får prova den.