Monday, November 16, 2009

Nu var det gjort!

Jag vet att detta ämne tas upp överallt men...
Nu har jag i alla fall gjort det...jag har vaccinerat mig mot den fruktade och omtalade "svininfluensan".
Jag såg en lapp igår på jobbet där det stod tider till oss timanställda i kommunen, så jag tänkte att jag ändå ska passa på då ;-)
Jag trodde att det kanske skulle vara kaos och långa köer, men där var bara jag och ett fåtal andra, så det var skönt att det gick så snabbt och smidigt, dessutom käns det riktigt bra att vara "immun" nu.
Jag hoppas också på att kunna åka in med Tor i veckan så han kan få en spruta han också...
Jag var och försökte ta reda på lite fakta när jag ändå var på Vårdcentralen och det verkar som han ska kunna få den nu i veckan...det vore en stor lättnad för mig i så fall.

Jag vet att många har väldigt olika åsikter om detta veccinet, och man ska absolut göra det som käns rätt för en själv.
Jag vill inte behöva gå och oroa mig att Tor, jag och M ska få infulensan, så, som sagt...det blir en stor lättnad när även mina älsklingar har fått sprutan.

Ida passade också på att vaccinera sig.
När vi hade fått sprutan fick vi slå oss ner och ta en kopp kaffe.
Tor var trött efter badet men satt/låg snällt och väntade i sin vagn....han sover gott i sin säng nu ;-) *Love*

No comments: