Monday, July 13, 2009

Storlekar

Alltså jag funderar lite på detta med barnstorlekar.
Hur olika storlek det faktiskt är på de olika storlekarna, i olika affärer. Förstår ni?
På vissa kläder kan Tor fortfarande ha st 62, medans han har vuxit ur 62, och närmar sig 74 på andra kläder...allt beroende på märken.
Tur att det finns något som heter ögonmått, och att man som mamma (iaf jag), är ganska så bra på använda mig utav det.

När vi var i Karlsborg, på fästningenns Sovenirshop, köpte jag en t-shirt till Tor. Den fanns i st 6 mån, 1 år, och 2 år.
Jag såg genast att den tröjan som hade st 6 mån, var allderes för liten, så vi köpte den som var för 1 år.



Såhär sitter tröjan på Tor idag. Ganska perfekt faktiskt =)


Nog för att Tor är en stor 4 mån bebis, men han kan inte misstas för att vara 1 år gammal ännu.
Så lita inte blindt på att det är den storlek som det står att det ska vara, utan måtta med ögona när du köper kläder till bebisen *tips*...för hur ofta provar man i affären på sin bebis lixom?

No comments: