Friday, July 10, 2009

Ny era

Det käns som jag och Tor börjar på ny era nu.

Igår morses gav jag Tor bröstet för sista gången.
Det märks tydligt på honom att han är lika beredd på att sluta som jag är.
De senaste dagarna har han bara hållt på med annat när jag har försökt lägga till honom. Han kikar på allt, flinar åt allt, och verkar helt ointresserad av att amma. Han vill lixom inte ta bröstet mer.

Jag känner att det ska bli skönt att sluta helt. Jag har visserligen bara ammat morgon och kväll den sista månaden, men jag är allderes för rastlös, och jag har märkt att jag absolut inte är en amningsmänniska, dessutom tycker jag att han börjar kännas lite för stor för att ammas nu, för mig känns det lixom inte rätt.

Men det käns också lite sorgligt. Det var ändå mysigt att hålla min bebis så nära mig, och att känna mig så moderlig...men det är ju så att närhet och moderskänslor kommer ännu vara något som jag kan ge Tor massor av...och som är i det yttersta viktigt för honom att få...och mat får han så det räcker ;-)

Vi ingår i ny amningsfri era.

No comments: