Sunday, July 26, 2009

En söndag att minnas

Åh, vi har haft en så kulig söndag, (trots att jag har haft ständigt, (bara lite), gnagande huvudvärk sedan igårkväll, men det är ovesäntligt).
I morses skickade vi iväg ett sms till Niklas och Julia och frågade om vi skulle spela minigoft på skogshyddan, och sedan ta med Mc Donalds-mat hem till dem...och det var de absolut med på.

Efter vi hade ätit så kände vi oss pigga och bestämmde att vi skulle ta ett parti crocket ute i den soliga trädgården. Det var första gången jag spelade, och jag förlorade, men det var himlans kul!

Vi hade tur med vädret, för precis när vi gick in så började det att regna, så vi tor ett parti Piconary, innan vi var tvugna att åka hem. M ska ju springa nu med sina spring-kompisar =).
Minigolf på skogshyddanEn prommis till Lidens trädgård, efter minigolfen
Prommis i vackra "Villa Gia Comina" parken
Ni kanske minns att jag nämnde här på bloggen i våras att vi letade efter hus, och var på husvisning etc.
Sedan långt tillbaka har det dock varit på tal om att vi skulle hyra ett av de boningshus som ligger på den gård som Niklas skulle köpa. Och nu när köpet har gått igenom så är det klart att vi ska flytta dit, (sedan en tid tillbaka).
När vi flyttar är dock obestämt ännu, men det blir förmodligen till senvintern nästa år.
Här bor Niklas och Julia just nu...men om ett år är det vi som bor i detta fina huset =)

...Här skymtar en liten del av våran garden-to-be
Tröttis Tor fick låna sängen en stund, innan han vaknade och åter var på superglatt humör =)


Det har verkligen varit en urmysig och skoj söndag som jag ska minnas länge =)!
Hoppas ni också njuter av denna Julisöndag.


2 comments:

Fröken jag said...

Vad roligt att ni ska flytta till ett nytt hem! Jättefint hus! Grattis!

Linda said...

Ja, det ska allt bli kul. Vi älskar det huset och är jätteglada att vi ska få hyra det =)
Längtar tills vi ska flytta...=)