Tuesday, February 17, 2009

Upcoming movie?

Just nu läser jag "En shopaholics bekännelse" av Sopie Kinsella. Jag läste de tre shopaholic-böckerna förra våren och tycker de är sjukt bra, så jag har börjat på omgång 2.

Hur som helst sa M igår att han hade hört på Radion att just denna boken, (den första), ska bli film!
Yippy, tänker jag, för jag älskar filmerna om Bridget Jones, och denna kommer garanterat bli något i samma stil...
En londontjej, som kanske inte alltid har fullt så mycket tur som det från början kan verka...

Humorn i den totala förnedringen som huvudkaraktären till och från hamnar i är otoligt underhållande anser jag, och ibland kan jag som shoppingälskande tjej helt klart relatera till karaktärens sätt att resonera i en frestande situation...bara det att när man läser det så käns det givetvis så fel...
För mig är det självklart att detta skulle vara en film som jag skulle älska eftersom jag som sagt ibland kan relatera till karaktären...för visst är det så att man älskar att läsa, lyssna och se till sådant man själv känner igen sig i...

En blivande filmsuccé?


Nu ska jag lägga mig och faktiskt läsa lite efter att precis har gått en uppfriskande promenad. Det behövdes efter förmiddagens avslappnande bad...
Under promenaden hann jag också prata lite med kompisen Daniel, och det är ju alltid trevligt, då man oftast blir på så bra humör efter ett samtal med honom...=)
Hoppas ni njuter av dagen!

No comments: