Wednesday, February 25, 2009

Längtan och Just nu

Jag längtar efter;

  • att förlossningen ska sätta igång...
  • att starta upp vårat liv som en familj...
  • den soliga våren...
  • den härliga sommaren...
  • och våran första familjesemester...

Men jag glömmer inte att uppskatta det som är just nu.

Trots att det i vissa stunder käns fruktansvärt jobbigt, så är det en fantastisk upplevelse att få bära ett liv, och känna hur den jag älskar mest av allt komunicerar med mig genom puttar, och rörelser där inifrån. Jag tänker att jag måste njuta nu, för imorgon kanske jag inte känner rörelserna i magen längre...

Man har mycket tid att uppskatta vad som väntas, men lite tid att uppskatta det som är just nu...

1 comment:

Anonymous said...

Jag håller med dig om längtan efter vår, semester etc. So near but yet so far away... Tänk bara på att ibland blir det inte alltid som man föreställt sig och fantiserat om. Hormoner kan spela spratt särskilt i början och omedelbar kärlek händer inte alltid (det vet jag själv). Jag hoppas förstås att det blir precis som du önskat och ber on ursäkt att jag kanske "spräckt bubblan" men tyckte att det var en grej att hålla i tanken i fall om att.... KramJxx