Tuesday, February 17, 2009

Nån gång ska vara den första...



Japp...det har hänt!...
Tro det eller ej, men jag har för första gången i hela mitt liv gjort pankakor!



Det är nämligen så att jag har tänkt,...och kommit på att nu när jag och M ska ha barn så kanske jag borde lära mig att göra pankakor, för det är ju enkelt och barn brukar ju tycka om det...och vilken mamma kan inte göra pankakor lixom!?...
Därför bestämde jag mig för att låta mig själv och M provsmaka mina amatörpankakor idag...
(Receptet skaffade jag fram i December)

Anledningen till att jag aldrig har lärt mig hur man gör är förmodligen den att jag har aldrig varit förtjust i pankakor, och jag har aldrig förstått hur man kan äta det till middag/ lunch...

Hur som helst öste jag på med hallonsylt, och den första pankakan slank ner ganska lätt, medan de 2 andra tuggades och svaldes med viss motvilja...
Alltså lär det ta lång tid tills jag själv äter pankakor igen...men nu har jag iaf provat att göra dem, och när mitt barn är moget nog, (om något år), att äta pankaka, så är jag en mamma som kan!

Hoppas att ni myser ikväll...

No comments: