Thursday, February 26, 2009

Akupunktur...

Jag har precis kommit in från promenaden med mamma. När vi var ute och gick så träffade vi våran granne Hanna, (barnmorskan som jag pratade med förra veckan), och hon erbjöd sig att ge mig akupunktur för att få igång förlossningen snabbare, då hon är utbildad inom det området.

Inte bara gör den här typen av akupunktur att förlossningen kommer igång snabbare, utan också att förlossningsförloppet går lite fortare än vad det egentligen skulle gjort+ att värkarna inte blir lika smärtsamma.

Så nu ska jag strax ge mig iväg till henne, så ska jag gå 1 gång per dag tills förlossningen startar...*spännande* =)

2 comments:

Anonymous said...

Acupunktur är bra. Jag känner en tjej som fick det äve under förlossningen och hon kände sig jätteavslappnad och "bekväm" (om man nu kan använda det ordet i sammanband med barnafödsel, hehe). Jag skulle gärna vilja prova för min rygg men har lite nål-fobi!!
Hoppas det hjälper dig.
Kram kram Jx

Linda said...

Ja, här i sverige är det väldigt vanligt att de sätter en nål uppe i huvudet när man kommer in på förlossningen, den ska tydligen hjälpa att slappna av.
Jag tycker du kan prova akupnuktur för ryggen. Hanna hade gjort det på sig själv när hon var gravvid och hade ryggskott...då sätter de nålar i ryggen så du ser dem ju inte iaf =)...om det hjälper...
skönt och avslappnande var det iaf...