Monday, February 23, 2009

Könsfråga...


Ingen har väl missat sveriges samtalsämne just nu?
Aborter på grund av "fel" kön, och att det numera är möjligt att välja kön på sitt barn!

Jag blir chockad och ledsen när jag läser artiklar om detta som menar på att det faktiskt finns människor i världen som väljer att göra aborter på grund av att det inte är det önskade könet på barnet!
Sådana människor borde inte ha rätt att skaffa barn, enligt min åsikt!
Att välja kön på sitt barn, är dock en svårare fråga, kan jag tycka.
För att mänskligheten ska leva vidare är den i behov av lika delar män, som kvinnor, frågan är då om det är rätt att på "konstgjord" väg mixtra med naturen på det viset, det tycker inte jag...

mama debatt kan ni läsa lite själva...
(Jag är dock inte emot abort, så länge det sker av rätt skäl)

No comments: