Wednesday, February 11, 2009

Softar

Jag går runt här hemma i myskläder, osminkad och bara softar.
Jag vaknade för ca 1,5 timme sedan efter att ha sovit i drygt 2 timmar så det tackar jag för.

Just nu sitter jag och knåpar på en liten tack-present till våran BM som jag tänkte vi ska ge henne när bebis har kommit. Får se omdet blir något vettigt av min idé =).

Jag känner i kroppen att den sakta men säkert sätter igång att arbeta igen.
Jag skrev ju att det kändes som jag fick "hålla tillbaka" kroppen i helgen, och att jag lixom inte tillät den att arbeta trots att jag kände hur den gärna ville det.

Nu har jag sedan igår eftermiddag kunnat slappna av och jag tror att kroppen känner att NU är Linda redo att låta mig arbeta/förbereda igen.
Jag har som sagt en molande mensvärk och sammandragningar och nu finns det ingen anledning att försöka ignorera den känslan, än mindre hålla tillbaka den.
Kroppen kan ju behöva dagar...kanske veckor att förbereda sig inför förlossningen.
Dessutom hjälper känningarna i kroppen mig till mental förberedelse också, vilket är jätteviktigt för mig.

Mina planer för idag är att jag ska knåpa med tack-presenten, damma, fixa naglarna och ta mig en promenad i snön såklart...
Får väl se om jag tar mig för allt, tiden har en tendens att gå väldigt snabbt på dagarna trots att jag tror jag har all tid i världen...

2 veckor kvar till BF idag...därför ska jag le och vara glad =).
Vad firar ni idag?
PoK/ Trasdockan

2 comments:

Anonymous said...

Ja du, nu har du inte många timmar kvar, annars blir det inte förrän 7-11 mars, det vet du va? Faster har ALDRIG fel (nästan aldrig i alla fall) =0)).x

Linda said...

Oj då, en hel månad till...för idag lär det inte bli nån bebis, om det inte plötsligt sätter jättefart...Kommer den i mars så hade jag iaf rätt från början =)