Saturday, August 15, 2009

Vissa maträtter...

Hmm, undrar egentligen varför vissa maträtter alltid är supergoda...lixom, varför har man egentligen en favoriträtt...eller flera favoriträtter?
Jag tror att det kanske beror på att man förknippar vissa maträtter med mys, helg, fest eller annat trevligt...
Som exempelvis så tycker jag ju så mycket om Tacos...kanske för att jag förknippar det med helgmys...det käns lixom lite lyxigt varje gång vi äter det...även om så är på en vanlig vardag...
Kyckling, ris och currysås däremot, (är visserligen supergott), men för mig är det söndagsångest...vi åt ofta det på söndagar när jag var liten...
Vad tror ni?

Fy vad tråkig blogg jag har idag då, utan bilder...men jag har inga trevliga bilder att lägga ut, och jag känner mig faktiskt lite omotiverad...

Men jag längtar till jag ska göra mig iordning inför festen =)...alltid kul när man får klä upp sig, och kleta på lite extra make up *Hurra!*

No comments: